Eerste weken - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu Eerste weken - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu

Eerste weken

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

04 November 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Ik heb er ondertussen al anderhalve werkweek erop zitten. Mijn project is echt super leuk. Het is een school voor jongeren waar ze gratis heen kunnen naast hun eigen school. Ze geven hier muziekles, engels, frans en er worden leuke dingen georganiseerd voor de kinderen. Ik geef 3 of 4 keer per dag engelse les en de rest van de tijd ben ik bezig met de voorbereidingen of ik speel spelletjes met de kinderen. Op zaterdag is er altijd een speciale activiteit. Vorige week hadden mijn begeleiders iets bedacht omdat ik nog niets wist om te doen. We zijn toen naar de mangrove geweest. Dit is een soort plant die ze naar kampot hebben gebracht en nu veel verbouwen. Deze plant staat in het water en is goed voor de vissen. Ook heeft het veel banen opgeleverd en is het heel goed voor de economie van kampot. We mochten de planten zelf planten in het water en we hebben over het water gevaren. Het was erg mooi, maar de kinderen waren drukker bezig met selfies maken of ze wouden met mij op de foto.
Wat mij op is gevallen is dat ze hier in Cambodja super veel feestdagen hebben. Elke maand wel minimaal 1 of 2 dagen vrij, want dan zijn de scholen dicht. Afgelopen donderdag waren we vrij en aanstaande maandag weer. En aan het eind van de maand 3 dagen.
Deze zaterdag gaan we naar de dierentuin, dit had ik bedacht en dat vonden ze een goed idee. Ze vertelde mij wel dat de entree 1 dollar is, maar voor mij 4 dollar want ik ben een buitenlander. Is toch belachelijk!!

  • 04 November 2015 - 18:43

    Debby Bloem:

    Super veel plezier in de dierentuin......zo leuk dat jij geregeld schrijft, is het net of wij een beetje bij je zijn. Dikke kus lieverd

  • 12 November 2015 - 12:01

    Jos En Margreet :

    Leuk verhaal zo leer je steeds iets van het land kennen. Ben benieuwd hoe het in de dierentuin is. Veel plezier

  • 13 November 2015 - 23:21

    Carla:

    Hoi meis,
    Fijn dat het zo goed gaat, en dat je extra vrije dagen hebt. Altijd super! Wat geweldig dat de kinderen zo'n uitstapje kunnen doen. Helemaal natuurlijk dat ze dat met jou mogen beleven. Willen we allemaal wel!
    Liefs,en lees je wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2016

Eigen bedje

31 December 2015

Eilandhoppen!!

24 December 2015

Nog maar 2 weken:(

29 November 2015

Time flies when you are having fun

13 November 2015

2e week

Actief sinds 26 Okt. 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 2409

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: