Lange reis - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu Lange reis - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu

Lange reis

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

26 Oktober 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Daar ging ik dan. Helemaal alleen naar een (voor mij) onbekend land.
Ik zag best op tegen de reis. 11 uur vliegen naar bangkok, daar een overnachting maken en dan nog een uurtje vliegen naar phnom penh. Eigenlijk hoefde ik hier niet tegenop te kijken. De reis was zo voorbij dankzij mijn nieuwe favoriete serie op mijn tablet. De overnachting was prima, ik werd netjes gebracht en gehaald van het vliegveld. En eenmaal aangekomen in phnom penh moest er nog even een visum worden aangevraagd. Wat een chagerijnige mensen ziiten daar zeg! Praten vinden ze erg lastig, meestal is het een handgebaar of een norse binnenmondse brabbel. Slimme iris was natuurlijk een pasfoto vergeten dus ik hoopte maar dat het goed zou komen. De man achter de balie wees naar de plek op de visumaanvraag waar je pasfoto moet en mompelde: photo? Ik gaf netjes aan dat ik die niet had en toen zei hij: 100 bath. Beetje raar dat je dan moet betalen en helemaal met thais geld terwijl ze hier met dollars en cambodjaanse riel betalen. Gelukkig had ik nog bath en is 100 bath maar €2.50 dus ik vond het prima.
Buiten het vliegveld stond Simone op mij te wachten. Zij is van mijn vrijwilligersorganisatie be more en woont in het dorp waar ik ga werken: kampot. Met nog 3 andere vrijwilligers waarvan 2 klasgenoten doken we een auto in en reden we in 2 uur naar kampot. Lekker met zn vieren op de achterbank want we hadden een cambodjaanse chauffeur. Super mooie weg met rijstvelden en soms wat tempels. In kampot aangekomen verwachtte ik een oud bamboehuisje waar ik zou moeten slapen. Bij een guesthouse denk ik dat ik bij een familie thuis slaap maar we slapen eigenlijk in een hotel. Dus niet zo primitief als ik dacht. Ik slaap ook met 1 klasgenoot samen op de kamer dus dat is wel gezellig. De 'stad' kampot is naar ons idee meer een dorp. Ik heb het idee dat we het meeste al hebben gezien van deze stad en we zijn er pas twee dagen.
Door de stad stroomt een rivier, die vrij breed is. Blijkbaar kan je er wel inzwemmen maar ik vind het er niet zo fris uitzien, dus dat weet ik nog niet. Aan de andere kant van de rivier zien we 's avonds vaak mooie lichtjes en klinkt en muziek. Daar moeten we nog gaan kijken. Misschien vanavond.
Vandaag ben ik alleen, want de andere vrijwilligers zijn aan het werk en ik niet. Mijm werkweek is van dinsdag tot zaterdag.
Er is mij verteld dat ik bij een ander guesthouse gratis kan zwemmen en daar ben ik echt aan toe. Het regenseizoen is hier net voorbij dus het is nog vochtig buiten dus ik zweet me altijd elk moment van de dag een tierelier. Dus tijd voor een verkoeling bij het zwembad!
Xx

  • 26 Oktober 2015 - 07:37

    Marc :

    Super kicken! Geniet er van!

  • 26 Oktober 2015 - 08:19

    Danique:

    Leuk om te lezen I!
    Hoop dat je heerlijk kan gaan zwemmen vandaag.
    Succes alvast met je eerste werkdag morgen Xx

  • 26 Oktober 2015 - 08:26

    Daphne:

    Leuk schat!! Have fun vandaag! Kus xxx

  • 26 Oktober 2015 - 09:23

    Kirsten:

    Leuk Iris! Gelukkig viel de reis mee.
    Lekker genieten!!

  • 26 Oktober 2015 - 09:37

    Dirk Jan:

    Leuk verslag. Heb je al echte bamboe hutjes gezien of bestaan die niet? Veel success!

  • 26 Oktober 2015 - 10:10

    Iris:

    Er zijn wel bamboehutjes en een van de vrijwilligers hier slaapt wel bij mensen thuis en dat is wel primitiever

  • 26 Oktober 2015 - 13:22

    Barry:

    He wat een heerlijk begin. X

  • 26 Oktober 2015 - 14:29

    Hans:

    Overeenkomsten met Bali? Met het weer wen je wel en verder gewoon tempo doeloe. Succes morgen met jouw eerste werkdag.

  • 26 Oktober 2015 - 14:35

    Anique:

    Leuk i'tje!

    Lekker geniet van het zwemmen en veel plezier en succes op je eerste dag morgen!

    x. Anique

  • 26 Oktober 2015 - 15:04

    Debby Bloem:

    Hallo lieverd, wat fijn dat jouw reis zo voorspoedig is gegaan. Heerlijk dat wij er op deze manier een klein beetje 'bij' zijn. Dikke kus en heerlijk genieten schattie. Dikke kus uit Nederland xxx

  • 26 Oktober 2015 - 16:06

    Iris:

    Jas best veel overeenkomsten met Indonesië. Ik kwam hier aan en ik vond het op een bepaalde manier meteen hetzelfde ruiken als in Indonesië.

  • 27 Oktober 2015 - 01:15

    Tante Stansen OomBen, :

    My dearest Irish, thank you so much to send your adventures. We enjoy that we pray for safety .our love stans, Ben

  • 27 Oktober 2015 - 14:42

    Jos En Margreet :

    Leuk dat we jou zo kunnen volgen. Nu is de afstand niet meer zo groot. Veel plezier.

  • 28 Oktober 2015 - 11:02

    Ria Leder:

    Veel plezier Iris. Geniet van deze prachtige ervaring!

  • 30 Oktober 2015 - 20:49

    Lia:

    Hè moppie, heerlijk dat t zo goed met je gaat, fijn dat je n leuke meidengroep hebt. Je lijkt je al n beetje thuis te voelen. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag. Ben trots op je!!
    Xxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2016

Eigen bedje

31 December 2015

Eilandhoppen!!

24 December 2015

Nog maar 2 weken:(

29 November 2015

Time flies when you are having fun

13 November 2015

2e week

Actief sinds 26 Okt. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 2414

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: