Eilandhoppen!! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu Eilandhoppen!! - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen!!

Door: Iris

31 December 2015 | Thailand, Ko Pha-Ngan

In Siem Reap hebben we kerstavond gevierd. Dus kerstmuts en slinger op en om en de straat op! De pub street was prachtig versierd en de meeste medewerkers van de restaurants hadden ook hun kerstmutsen op. Lekker ergens gegeten en een drankje gedaan. Op 1e kerstdag zijn we met de bus naar Bangkok gegaan. Dit was echt de beste bus die we tot nu toe hebben gehad. Heerlijke stoelen die bijna plat konden en de bus zat niet helemaal vol dus we hadden lekker 2 stoelen voor onszelf. Allemaal heerlijk bijgeslapen totdat we bij de grens aankwamen.

Er was ons verteld dat het ongeveer een half uurtje zou duren. We moesten de bus uit, al onze bagage pakken en in een rij gaan staan. We hadden alledrie onze backpacks nog in de flightbag voor de zekerheid en omdat we dachten dat het maar een klein stukje zou zijn lieten we de backpacks in de flightbag. Na een kwartiertje in de rij te hebben gestaan kregen we een stempel dat we Cambodja uit waren. Toen was het zoeken naar de bus. Bleek dat we nog best een stuk moesten lopen, in de bloedhitte met die handige flightbag. Dachten we dat we erbij waren, kregen we een papiertje wat we moesten invullen. Wat kom je in Thailand doen en wie ben je enzo. Weer verder gesleurd met onze bagage, moesten we een trap op, stond daar een super lange rij. Moesten we dus weer langs een douane, om deze keer Thailand in te gaan. Dit duurde nogal lang en dat half uur was allang voorbij. Wij maar hopen dat die bus nog niet weg was. Nadat deze ellende voorbij was hoopten we dat de bus om de hoek was, maar door de brandende zon konden we weer een stuk slenteren. Na anderhalf/twee uur zaten we dan eindelijk weer in de heerlijke bus om met onze ogen dicht verder naar Bangkok te rijden. We kregen nog een heerlijk nasi als lunch en wat koekjes.

Eenmaal in Bangkok aangekomen moesten we een taxi hebben naar ons hostel. Heel toevallig zat er nog een Nederlander in onze bus die ik al eerder had ontmoet en hij moest ook naar hetzelfde hostel. Nadat we waarschijnlijk zijn afgezet met geld gingen we met de taxi. Helaas kon de taxichauffeur niet goed Engels en hij had geen idee waar het hostel was. We werden dus ergens in de buurt afgezet en wij hadden ook geen idee waar het hostel was. Dus dan maar de burgerking in om wifi te krijgen. Gelukkig was het nog maar 4 minuten lopen en waren we in ons hostel. Savonds met nog een meid van het hostel lekker uit eten geweest en daarna gingen we maar weer slapen.

De volgende dag hebben we het mooie grand palace bezocht en hebben we onszelf heerlijk verwend met een massage en nog heerlijk geshopt!

Na veel gedoe met vliegtickets kopen en boottochten regelen gingen we de dag erna dan naar het zuiden van Thailand. Eerste stop: surat tani. Even snel inchecken op het vliegveld was echt niet vanzelfsprekend. We gingen 2 uur van te voren in de rij staan en hebben meer dan anderhalf in die rij gestaan. Alle mensen van die vlucht maatschappij moesten in dezelfde rij en ze hadden helaas niet zoveel balies open. 13.25 ging onze vlucht en om 13.05 stonden we dan eindelijk bij de balie en begonnen ze net met mensen voortrekken die onze vlucht deelde, omdat we het anders niet zouden redden. Eindelijk ingecheckt en rennen naar het vliegtuig. Moesten we ook nog door zo'n scan waar je rugzak enzo wordt gecheckt. Daar moesten we ook weer ff voor in de rij staan en ondertussen werden we best zenuwachtig. Daarna weer snel door rennen naar de gate en daar werd ons verteld dat we nog even plaats konden nemen, want we gingen pas over 5 minuten boarden. Dus voor niks gerend, maar we waren gelukkig nog op tijd. Daarna ging alles vrij vlekkeloos. De bus naar de pier was geregeld, de ferry was geregeld en daarna werden we weer met een busje naar ons hostel gebracht.

Aangekomen op Koh Samui. We zaten aan een hele leuke straat met allemaal winkeltjes en restaurants. De volgende dag heerlijk bij het strand gelegen, maar omdat het nogal vloed was konden we helaas niet op het strand liggen, maar wel vlakbij.
Savonds lekker gegeten en hebben een bezoekje gebracht aan een beach party. Het was een zeer leuk feestje en alvast een voorproefje op de full moon party. Alleen liepen er mensen rond met zielige aapjes waarmee je dan op de foto kon. Maar aapjes met een luier om? Daar gaat toch echt iets mis. De aapjes zagen er niet al te vrolijk uit en dat was echt sneu. Ook liepen ze rond met leguanen en als ze in de buurt waren schrokken we ons elke keer helemaal kapot! Wat een vieze beesten!

De 3e dag op Koh Samui zijn Chanise en ik gaan ziplinen/tokkelen. Wat was dit awesome! En wat was het uitzicht prachtig! Dit was echt een hele gave ervaring:) savonds weer lekker gegeten en weer even op de beach party gekeken.

Na 3 nachten op Koh Samui werd het tijd om het eiland te verlaten om verder te reizen naar Koh Phangan. Het party eiland! Half uurtje op de boot om maar weer eens op zoek te gaan naar ons hostel. Niemand kende het maar na veel gedoe en wat belletjes met de verhuurder eindelijk gevonden. We zitten echt super! Het is 1 minuut lopen naar het mooiste strand van het eiland wat vanaf ons balkon al te zien is. Helaas zitten we wel helemaal aan de andere kant van het eiland en is het ongeveer 45 minuten naar het feest. De FULL MOON PARTY van het jaar. We zijn er helemaal klaar voor maar het is toch spannend. Er komt echt een mega massa aan mensen op af, dus voorzichtig met je drankjes en goed op elkaar letten. Ik denk namelijk als je elkaar kwijt raakt, dat je elkaar niet zo snel meer vindt tussen 50.000 man. Voor alle bezorgde mensen: WE ZULLEN VOORZICHTIG ZIJN!!! En daarbij gaan we er zeker van genieten, want daarvoor doen we het!
Allemaal een hele fijne jaarwisseling gewenst en tot 2016!
Xxxxxxxxxxxx

• 06 Januari 2016 - 10:51

Lia:

Wat hebben jullie toch veel gezien en gedaan!
    Echt leuk, wij worden door al jouw verhalen ook getriggerd om eens die kant op te gaan met vakantie. Ik wens je n prachtig nieuwjaar vol nieuwe uitdagingen!!
    Eerst verheugen we ons op je terugkomst. De champignonnensoep en kaas staan klaar.
    Tot heel gauw!!
    Xxx mam