2e week - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu 2e week - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Irisincambodjathailand - WaarBenJij.nu

2e week

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg

13 November 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Afgelopen zaterdag ben ik met de kinderen van mijn school naar de dierentuin geweest. Ze vonden het een super leuk idee en dat was te zien op hun gezichten. We gingen daar weer heen met de grote tuktuk. Ongeveer 14 kinderen hadden we, van een jaar of 14. In de dierentuin waren allerlei soorten dieren, apen, beren, leeuwen, tijgers, olifanten, heel veel soorten vogels en nog veel meer. Wat ik heel zielig vond was dat de dieren weinig ruimte hadden. We hebben zelfs een aantal dieren constant heen en weer in hun kooi zien lopen, dit gaf bij mij echt duidelijk aan dat ze meer ruimte nodig hadden. 7 bij 7 meter voor een vos is echt te weinig. En 12 bij 12 voor een tijger ook. Daarnaast laf er echt veel afval in de dierentuin. Nou zie ik dat overal in Cambodja wel liggen, echt alles wordt hier op de grond gegooid, maar in de dierentuin vond ik dit echt absurd. Een soort meertje waar de krokodillen in zwemmen die dan vol ligt met plastic flesjes en bekers enzo, dat kan toch echt niet!! We liepen op een gegeven moment langs de apen en één van de apen stak zijn hand uit door de tralies. De kinderen durfden hun hand niet uit te steken naar de aap, maar het leek hun wel leuk om een flesje te geven. Ze dachten dat hij het toch niet in zijn kooi zou kunnen krijgen. Helaas zijn apen heel slim en kreeg de aap met gemak het flesje de kooi in. Ik schrok hier echt van terwijl de kinderen begonnen te lachen. Nou praten ze eigenlijk altijd Khmer dus ik had het voorafgaande gesprek niet verstaan. Ik werd hier echt even boos over en gaf bij mijn begeleidster aan dat dit echt niet kon. Ze was het hier zeker mee eens, maar ze had het zelf ook te laat door. Verder dan dat was het een geslaagde dag voor de kinderen.

Nadat we terugkwamen van de dierentuin ben ik met 3 andere vrijwilligers, 2 uit mijn klas, naar Sihanoukville vertrokken. Dit is een stad die 2 uurtjes rijden verderop ligt. Het staat bekend om zijn mooie stranden en leuke feestjes. Dit was zeker waar! We hebben 3 dagen lekker op het strand gelegen en 2 keer een leuk feestje mogen meemaken. Daarnaast hebben we daar nog lekker sushi gegeten:) Echt even heerlijk genieten van het mooie land! Het is hier wel een stuk toeristische dan in Kampot. Kampot is meer een lokale stad met veel meer sfeer en Sihanoukville is echt meer een toeristenstad. Ik vond het een heerlijk weekend, maar ik ben blij dat ik 7 weken in Kampot verblijf.

Deze week weer gewoon gewerkt met eigenlijk niet veel bijzonders. Morgen hebben we weer een speciale activiteit en ga ik de kinderen leren zwemmen. Dat kan hier bijna niemand. Ik neem 6 kids en 3 begeleiders mee naar een zwembad en ik ga ze allemaal (ook de begeleiders) leren zwemmen. Ze hebben speciaal reddingsvesten gekocht zodat ik ze niet kan laten verdrinken en goede afspraken gemaakt over hoe we het zo veilig mogelijk kunnen houden. Ik ben heel benieuwd wat ze er van vinden en hoe ze het doen. Volgende keer laat ik weten hoe het is gegaan en als ik echt iemand laat verzuipen zien jullie dat vast wel in het nieuws, hahaha!

  • 14 November 2015 - 06:59

    Melanie:

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Idd, heeeeeeel erg dat er in een dierentuin zoveel afval ligt. In de ogen van de mensen dus normaal, anders zou het wel worden opgeruimd. Begin een actie? Bommel Bommel Bommel, weg met die rommel!!!!!!
    Succes met zwemmen lieve schat!!

    Xxx

  • 14 November 2015 - 08:48

    Debby:

    Wat heerlijk te lezen dat jij "je draai" helemaal gevonden hebt. Blijf heerlijk genieten van de dingen en mensen om je heen. Hele dikke kussen uit een herfstachtig Holland.

  • 14 November 2015 - 10:30

    Lia:

    Hoi lieverd
    Fijn dat je zo geniet! Zo te lezen leer jij veel maar je geeft ook veel. Goed dat je de kinderen op dat afval wijst, ze zijn t zich gewoon niet bewust. Jij zet ze aan om net even anders te gaan denken. Enne .... Ik zou die krokodillenvijver niet ingaan om schoon te maken :-)
    Veel succes en plezier verder en hou de hoofdjes boven water!!
    Xxxxxx mam
    P.s. Wat doe je aan computerlessen?

  • 14 November 2015 - 21:58

    Tante Stans En Oom Ben,:

    We zyn bly om al the berichten te lezen.het gaat je goed. Wy zien weer uit naar het volgende verslag. Veel liefs van ons beide.

  • 17 November 2015 - 12:51

    Elly:

    Hoi lieve Iris,
    Wat leuk te lezen wat je beleeft. Veel plezier!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpôt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2016

Eigen bedje

31 December 2015

Eilandhoppen!!

24 December 2015

Nog maar 2 weken:(

29 November 2015

Time flies when you are having fun

13 November 2015

2e week

Actief sinds 26 Okt. 2015
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 2403

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

26 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: